3 jan 2012

Välkommen...

till familjen L!















onsdag 16 juni 2010

Hej! Det är jag som är storasyster M


Vi hade dagisavslutning igår och idag har sommarlovet börjat! Jag har längtat och längtat, för då ska vi bada nakenfis i vattenspridaren, åka till morbror i Halmstad, bo på hotell i Göteborg och göra en massa annat skoj.

Jag fyller snart 5 år. Mamma och jag satt och skrev inbjudningskort till mitt kalas i helgen som var. Mamma skrev och jag stämplade! Jag har bestämt att kalaset ska vara på en lördag, för då kan man äta godis och chips…

Jag har alltid någonting på gång. Dagarna börjar med att jag vaknar tidigt och går genast till lillsyrran och väcker henne, eller så har Saga vaknat före mig och då är det hon som väcker mig. Det sistnämnda det gillar jag inte, men jag är inte långsint så det går fort över. Vi sätter genast igång med att leka tidigt på morgonen. Det kan vara allt från att bygga lego till att gå och sätta oss vid tv:n och ladda upp med en massa gosedjur på mattan. Det beror på vad jag känner för. Lillsyrran hänger alltid på och gör det jag vill göra så det är lugnt. Men ibland går det lite för snabbt för henne så hon hänger inte alltid med i svängarna. Mamma och pappa är jämt trötta på morgonen och jag vet inte hur många gånger vi hinner fråga efter frukost tills det verkligen blir frukost…

Är det veckodag så bär det av till dagis. Men om det är helg så brukar mamma baka bröd och det tycker vi alla i familjen är den bästa frukosten. Är det pappas tur att gå upp först så brukar det bli ägg och bacon, vilket inte heller är helt fel. Jag tycker om att leka med kompisar, spela spel, cykla, pyssla, rita, dockor, gosedjur m.m. Oftast får lillsyrran vara med och leka, men ibland så vill jag var för mig själv en stund och greja i mitt rum.

Nu vet ni lite mer om mig.
/Storasyster M

6 kommentarer:

  1. Camillas storasyster16 juni 2010 kl. 20:48

    Vad kul att få höra lite om dig också tjejen!!!
    Jag är också storasyster till en speciell lillasyster, precis som du.. Min lillasyster ville alltid också vara med mig & mina kompisar, men ibland har vi rätt att säga nej.
    Skickar en "storasyster" kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Vad härlig hon verkar vara storasyster! Och så fin!!! Hon kommer charma killarna hon minsann! Hihi!
    Kram på er/ Emma

    SvaraRadera
  3. Hej mamma L!

    Jag har läst din blogg nu ett tag och tycker den är så bra och fint skriven. (Jag brukar fråga vår gemensamma vän C om dig och då fick jag denna länk. Om du undrar hur jag hittade hit!)

    Tycker dina barn är så fantastiskt fina. Och vääääldigt lika dig utseendemässigt! Tycker det är roligt att läsa att Saga gör framsteg och att storasyster verkar vara en sådan duktig syrra!

    Hoppas ni får en skön sommar!!

    Kramar
    Elinpelin

    SvaraRadera
  4. Hej igen! Jo jag tänkte tala om att jag lösenordsskyddat min mail, bara för att ha mera koll på vilka som läser den...skriv gärna din mail till mig, så jag kan maila dig lösen!
    Kram EMma H

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    vill börja med att tacka för alla söta kommentarer, tusen tack de värmer! Alltid lika roligt att läsa!
    Vilket härligt inlägg du skrivit, hon verkar så söt o rar din stora tjej (och lilla). Och vilken toppenmamma du är som bakar bröd till frukost, det vill jag med göra. Jag vill så mkt men orkar inte så mkt, jätte-frustrerande. Nog om det, vad för bröd brukar du baka om lör? scones? Mina barn är lite otåliga på frukost så det måste gå snabbt tänker jag, tips?
    kram till dig!

    SvaraRadera