3 jan 2012

Välkommen...

till familjen L!















torsdag 3 juni 2010

Fortfarande på ruta ett

I förrgår var det möte igen. Faktiskt så var det jag och E som insisterade på det den här gången. Vi kände att vi hade en del vi ville prata med bara dagis om som inte kom fram på samverkansmötet som vi hade för knappt en månad sen. Plus att vi hade lite annat vi behövde ta upp också.

Efter ett samtal med mig där jag var skapligt upprörd ville också utvecklingsansvarige på RCB vara med på mötet. Jag bad även min far, Sagas morfar, att delta. Alltid bra med fler öron! Men mötet, ja, jag vet inte. Två timmar till som gjorde varken till eller från tyvärr.

Det enda som var bra var att nu tog vi tag i att berätta lite mer om vad vi egentligen tror, tycker och tänker om vissa saker angående Sagas dagar på dagis. Kanske att vi även fått lite mer kött på benen till mötet som skulle ske i september men nu är framflyttad till augusti. Men annars, nej, det var inget att hänga i granen om man säger så.

Jag som hade ”jobbat” två nätter innan inför mötet för att det skulle bli ett givande möte för oss för en gångs skull. Vi gjorde till och med en lista med 9 punkter som vi ville ta upp och som vi faktiskt utgick ifrån på mötet. Efter mötet var jag helt slut (som vanligt). Det är helt otroligt vad energi dessa möten tar! Men, efter att ha lagt ner en massa tid och energi på att försöka förändra och förbättra Sagas dagisdagar känns det tråkigt att vi fortfarande står kvar på ruta ett.

Nåja, vad är väl en bal på slottet…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar