3 jan 2012

Välkommen...

till familjen L!















torsdag 13 maj 2010

Jag blir så less

I förrgår var det samverkansmöte för Saga med alla möjliga olika kompetenser i rummet. Det var två specialpedagoger, en logoped, en sjukgymnast, en utvecklingsansvarig för Resurscentrum för barn (RCB), en bitr. förskolechef, en förskollärare och vi föräldrar.

Men jag blir så less. När vi undrar hur dom (kommunen) tänker när det gäller exempelvis omgrupperingar inför hösten på förskolan med tanke på Sagas funktionshinder. Så får vi till svar. Och det här är inte första gången vi får det här svaret.
-Alla barn har individuella behov och vi försöker tillgodose allas behov..... Bla bla bla.....

Det vet vi! Det var inte det vi frågade. Nu är det ju så att Saga har ett behov av särskilt stöd, som inte så många andra på den här förskolan har, annars skulle vi väl inte sitta 9 personer med olika expertområden i det här rummet… Vi sitter väl inte på det här mötet för förskolans alla barn hade man ju lust att säga. Men det gjorde vi inte. Så efter mötet så var vi så besvikna på oss själva. För vi fick inte ut någonting av det här mötet. Det kändes helt enkelt som ett meningslöst möte som bara var för att det skulle vara. Det ser ju fint ut på pappret!

Efteråt hade jag sån huvudvärk. Hela dagen gick åt till att fundera kring vad jag hade velat ha ut av mötet och varför sa jag inte det och det. Nåja, nu får vi fint vänta tills det blir september då det är dags för ett samverkansmöte igen. Hoppas man känner sig lite starkare då, så att man orkar kräva det Saga har rätt till.

3 kommentarer:

  1. Ja, du min vän.
    Jag är ledsen att behöva säga det, men vi måste bråka för allt.

    Jag hoppas det kommer lösa sig i höst. Vi fick bråka om Filip´s skola nu sist. Men det löste sig på ett jätte bra sätt.

    Skickar dig styrke kramar.

    SvaraRadera
  2. Fega ynkryggar är vad dom är . Men dom är ju naturligvis rädda att det ska kosta pengar....Tänk på att vi bygger ett tak över badet nu och det ska vi ju bara vara tacksamma för..... Nej fy Linda jag lir så arg på den här komunen som man alltid ska bråka med .....Usch!!
    Kram Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det så att dom är rädda för att det ska kosta. Men jag tror att ju mindre dom lägger på henne nu desto mer kommer hon att kosta senare i livet. Vi tycker liksom att vi får bråka oss fram till allt. T.o.m. magnetröntgen fick vi strida oss till. Jobbigt är det, man kan inte säga annat.

    SvaraRadera