3 jan 2012

Välkommen...

till familjen L!















söndag 2 maj 2010

En storasysters funderingar


Jag klippte iordning några PECS (picture exchange communication system) bilder till Saga i helgen. Storasyster funderar lite kring bilderna:
M –Såna där har F också. Varför har han det?
L –För att han har svårt att prata.
M -Hur gammal är F?
L –Han är 8 år.
M –Jag tror inte på att han är 8 år för när man är 8 år kan man faktiskt prata.
L –Alla kan inte det.
M –Jag tror i alla fall inte att han är 8 år.
L –F har en sjukdom som gör att han har svårt att prata.

Senare på kvällen vid sängdags:
M –Är F verkligen 8 år. Vet du det?
L –Ja, han är 8 år och går i skolan. Men eftersom han har svårt att prata går han i särskolan.
M –Där kommer Saga också att gå.
M -Då kommer dom att gå tillsammans. (Säger hon med ett varmt leende).

Andra citat från M den kvällen:
M –Jag vet att Saga kommer att ge mormor och morfar bilden med lekparken imorgon.
L -Ja, men då går nog mormor och morfar ut på baksidan och leker med er där.
M –Men det får dom inte för det är ju inte lekparken.

M –Jag vill också ha såna där bilder.

M –Jag vill också ha en sjukdom. För ni kommer att ta hand om Saga mer för att hon är sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar