3 jan 2012

Välkommen...

till familjen L!















fredag 24 februari 2012

Dag 4 & 5 på Ågrenska

Igår hade vi en hel dag gruppsamtal med psykolog. Jag ska inte gå in mer på det, men jag kan säga så mycket som att det var en dag fylld med skratt och tårar. En sak som psykologen sa har fastnat i mitt huvud. Hon sa i någon av alla diskussionerna att föräldrar med funktionshindrade barn kan känna sig lurade på föräldraskapet. Och jag funderar på om det är så just jag känner. Jag vet faktiskt inte, men det tål att funderas på.

Sent på eftermiddagen blev det en familjeaktivitet i form av att åka "tåg" runt på ön, uteaktiviteter och självklart fika. För är det en sak vi blivit bortskämda med på Ågrenska så är det att bli uppassade med måltider av alla dess slag. Oj, vad vi har ätit alltså! Riktigt god mat har det varit.

Idag har vi träffat en personal från försäkringskassan och en jurist som har gått igenom vad vi med barn med utvecklingsstörning har rätt till och vad det finns för hjälp att få. En utvärdering av familjevistelsen både skriftligt och muntligt har vi förstås också gjort.

Efter lunchen var det dags för det tråkiga med hela veckan. Att ta farväl av nyfunna vänner. Det enda vi kan glädja oss med är att vi har verkligen fått nya vänner, en massa härliga minnen och vi vet att vi kommer att ses igen! Avstånden oss familjer emellan är inte oöverkomliga.

Tills vi ses igen så vill jag bara säga, fortsätt kämpa! Kämpa för dig, för varje familjemedlem, för familjen - för ett rikt liv!

När vi kommit hem (sitter i bilen nu) och när jag vet vilka bilder jag får lägga ut på bloggen kommer ett inlägg med bilder från dessa dagar.

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa din blogg igen :-) Har ju inte varit uppkopplad på internet så mycket under veckan av förståeliga skäl... Har ju varit lika trött som er liksom, så du har varit strong som har orkat... För egen del blev det ju bara några enstaka meningar varje dag :-).
    För vår del får du lägga ut vilka bilder du vill, kan inte tänka mig att det finns några bilder som jag inte tycker att andra ska se, men jag tror du vet det själv i så fall, så du får fria händer från vår sida i alla fall.
    Saknar er och pussa extra mycket på Saga som är väldigt omtalad i vår familj numera!!
    Kramisar från Östersund

    SvaraRadera
  2. Här ska kramas och pussas från er!!

    Tack för förtroendet med bilder. Nu finns det ju som du säger inga olämpliga bilder, men om det hade gjort det så skulle jag ALDRIG visa dom.

    Vi saknar er med!!

    Massa kramar från hela Familjen L

    SvaraRadera