3 jan 2012

Välkommen...

till familjen L!















måndag 20 februari 2012

Dag 1 på Ågrenska

Dagen började 03:45 för mig och E. Hela familjen satt i bilen 04:30. Efter en lång bilfärd togs vi emot av personalen på Ågrenska när vi rullade in på området strax efter 11.

Men bilresan var ingenting jämfört med resten av dagen som gick i ett. Fullspäckat schema kan man lugnt säga. En väldigt intensiv dag har passerat och nu sitter jag här i vårat rum med tre sovande snusande tjejer och försöker ta in alla intryck. Mannen har gått iväg för att bada bastu med några andra pappor, så jag passar på att smälta dagen genom att blogga.

Vad har vi hunnit med idag då? Jo, personalen som jobbar i barnteamet har presenterat sig för oss föräldrar och vice versa. En rundvandring i Ågrenska området har vi gjort. En personal från Mun-H-Center har presenterat deras uppdrag. Verksamhetsansvarig och koordinatorn har pratat om målsättningen med veckan. Vi har pratat om hur livet för varje familj ser ut just nu med de tre utgångspunkterna: plus, minus och frågor. Väldigt intressant blev det redan här.

Mycket att ta in på kort tid. Vi är alla helt utmattade. Imorgon väntar ännu en dag full med spännande aktiviteter.

2 kommentarer:

  1. Åh, va bra att du bloggar om det. Det är tur ni är båda, man brukar höra olika saker ibland. Längtar tills vi ses när jag får höra ALLT

    Många KRAMAR till er

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    ÅHHH du är du Ågrenska! Jag bor typ granne med Ågrenska, om man går lite söderut på gångbanan/längs havet) cirka 15 minuter kommer man strax till vårt radhusområde. Stora Amundön som ligger granne med Lilla Amundön (som Ågrenska är på) brukar vi bada på tar som sagt ca 15 min att promenera dit!

    Det låter som att ni har haft en fin och givande tid! Härligt!

    Hoppas ni mår väl,

    kram Caroline / Stellas mamma

    SvaraRadera