3 jan 2012

Välkommen...

till familjen L!















lördag 9 oktober 2010

En docka i magen


För några veckor sedan kunde vi äntligen berätta att Saga ska bli storasyster! Storasyster M blev helt galen av förtjusning när jag berättade att min mage håller på att växa:

M -Har du en bebis i magen mamma?
L -Ja.

Sen var det jämfotahopp och glädjeskrik hela kvällen från M. Med Saga däremot har det varit lite svårt att förstå hur mycket hon förstår av den glädjande nyheten. Men varje gång vi har pratat om det så har hon svarat samma sak:

L -Vad har mamma i magen Saga?
S -Docka (ja, till och med visat tecknet för docka ibland).

Jag tycker ändå att det är lite intressant och jag vill gärna tro att på något sätt förstår hon. Saga älskar ju att leka med dockor och många gånger frågar vi vuxna henne:

- Vad heter din bebis?

6 kommentarer:

  1. Åh så roligt!! Grattis! Kram /Mirjam

    SvaraRadera
  2. Vilken nyhet...vi hörs/ses verkligen för sällan :) Jättegrattis vännen!! är härinne o läser nästan varje gång jag sitter vid datorn...miss you..många kramar// Anna

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Tack så mycket!
    Vi är sååååå glada över en till familjemedlem! Det går inte att beskriva.
    Vi hörs tjejer.
    Många kramar /LL

    SvaraRadera
  4. Grattis darling <3 Från fam Collin

    SvaraRadera
  5. Underbara nyheter, ni är en fantastisk familj och en inspiration för andra. Stort Grattis, vi får väl hälsa på er och magen till nyår?
    Kram/Berit

    SvaraRadera
  6. Tack snälla!
    Självklart är ni välkomna!
    Det är ni alltid!
    KRAM /L m fam.

    SvaraRadera